Inspiration fra Orlando

Først i april var jeg på en konference i Orlando arrangeret af The Gospel Coalition, en sammenslutning af bibeltro, reformerte kristne, præster og menigheder i USA. De har bl.a. stærkt fokus på forkyndelsen af evangeliet om Jesu død på korset til frelse for mennesker, på troskab mod og forkyndelse af hele Bibelen samt på kaldet til at være i mission.
Det var en meget intensiv og udbytterig konference. Det vil tage lang tid at fordøje alle indtrykkene og få omsat bare lidt af den inspiration, jeg fik med mig. Og jeg skal forsøge at skåne jer for at snakke om Orlando og The Gospel Coalition i hver eneste prædiken det næste år 🙂
Men som et led i denne proces kunne jeg tænke mig at skrive nogle blog-indlæg, hvor jeg deler oplevelser og overvejelser fra konferencen med jer. På den måde får vi sat nogle tanker og overvejelser i sving i menigheden, som forhåbentlig kan blive frugtbare.
For jeg ikke i tvivl om, at der er meget at hente i det, jeg har hørt og oplevet, også for os som menighed. Og frem for bare at komme og præsentere en ny ide og prøve at indføre det, så tror jeg mere på, at den slags inspiration skal modnes over tid og omsættes til vores forhold gennem fælles overvejelse og samtale.
Så kig efter nye indlæg på bloggen i den kommende tid, og kom gerne med dine tænker og overvejelser om det, jeg skriver. Jeg ser frem til en spændende dialog!