Gudstjenester

For alle

Gudstjenesterne er det centrale omdrejningspunkt for Hedensted Valgmenighed.
Gudstjenesterne er for alle – uanset alder, kultur, baggrund, interesser, bopæl og daglige gøremål.

Det er der, vi mødes til kirkeårets højtider: jul, påske og pinse.
Der er der, vi mødes for at fejre nogle af livets højdepunkter: dåb, konfirmation og vielse.
Det er der, vi mødes for at sige farvel , når der er begravelse.

Til alle tider

Men der er ikke kun gudstjeneste til særlige tider.
Der er gudstjeneste til alle tider!

Derfor mødes vi hver søndag for at fejre, at Gud vil have med os at gøre. Vi mødes til sang, bøn og forkyndelse. Og vi mødes for at modtage Guds tilgivelse i nadveren.

Der er forskellige slags gudstjenester: højmesse, lovsangsgudstjeneste og aftenmeditation.
Der er forskellige tidspunkter: 11.00, 13.30 og 19.00.

Der er børnekirke til de en del gudstjenester, hvilket vil sige, at der er nogle voksne som går ud med børnene under prædikenen. Til andre gudstjenester er der børnenes 5 minutter (fortælling særligt for børnene), og endelig er der nogle gange, hvor børnene bare kan sidde og tegne. På den måde håber vi, at gudstjenesten bliver en god oplevelse for alle.

Vi er forskellige – og sætter pris på forskellige ting. Derfor bruger vi både klassiske og nye salmer og sange – og derfor bruger vi både orgel, klaver og band. Kom og nyd mangfoldigheden!

Se kalenderen på hjemmesiden
Eller tag en ”flyer” i våbenhuset med en aktuel gudstjenesteplan