Alpha party

I torsdags var der ”Alpha party”. Det var sidste aften i et Alpha-kursus, som Hedensted Valgmenighed og Løsning kirke har arrangeret i fællesskab. Et Alpha-kursus er et grundkursus om kristendom.
Vi har været cirka 20 mennesker, som er mødtes ti torsdage med et helt fast forløb: Fælles spisning, fælles oplæg på 20-30 minutter og derefter samtale i to grupper. Den sidste aften, til det såkaldte Alpha party, tog vi en runde, hvor hver deltager kunne fremhæve noget fra forløbet. Der blev nævnt mange forskellige ting; men noget af det, der gik igen var følgende:

• Der har været en god stemning
  • Der har været gode oplæg og gode samtaler
  • Der har været plads til alles tanker og holdninger

Vi er kommet med forskellige erfaringer og tilgange til kristendommen, men alle har bidraget – og alle gav udtryk for, at de har fået udbytte af kurset. Så selv om det kun er den sidste aften, der kaldes et Alpha party, tror jeg de fleste af os føler, at det har været en fest at være med til Alpha. En fest med meningsfulde samtaler – og med plads til både latter og tårer!