Dejligt med gæster

I Hedensted Valgmenighed er der en stor flok trofaste kirkegængere. Men nogle gange dukker der pludselig en hel flok gæster op. Det kan være én har fødselsdag og har inviteret sine gæster med, det kan være der er dåb – eller det kan bare være helt tilfældigt.
Uanset hvad, så er det dejligt at få gæster, små som store. I søndags var der en del gæster med til børnekirke, men det så ud til at de kendte de børnesange, som Christoffer havde valgt. Jeg sad og blev glad for, at næsten uanset hvor i Danmark man bor, vil der være mulighed at komme i kirke. For at synge, bede og lytte til Bibelens ord.
Det er noget, vi let kommer til at tage som en selvfølge. Men det er det under ingen omstændighed, og Open Doors (“Åbne døre”) har lige mindet os om, at der mange steder i verden er livsfare forbundet med at mødes om Guds ord. Så lad os værne om friheden til at mødes – og lad os bruge den. Små som store!