Om os

Hedensted Valgmenighed er en menighed i Den Danske Folkekirke.

Vi mødes til gudstjenester i Hedensted Kirke ca. 3 ud af 4 søndage på en normal måned. Se i kalenderen her på hjemmesiden for de eksakte dage og tidspunkter.

Vi er typisk mellem 60 og 75 deltagere til vores gudstjenester – og vi har altid plads til flere.

Man vil sagtens kunne genkende den kendte højmesse fra Folkekirkens gudstjenester hos os, men vi arbejder også med fornyelse af liturgi, sprog og former.

Vi holder tror på, at Bibelen er Guds ord talt til mennesker i dag, og ønsker at forkynde og fordmidle evangeliet om syndernes forladelse og frelse alene ved tro på Jesus Kristus på en nutidig og aktuel måde til moderne mennesker.

Vi hylder et stort frivilligt engagement og har forskellige tjenestegrupper, hvor man efter ønske og evner og gaver kan hjælpe til ved gudstjenesterne eller i anden sammenhæng.

Vi er engagerede i integrationsarbejdet i kommunen. Vi afholder bl.a. Middag-på-Tværs, hvor folk fra forskellige lande og kulturer spiser og hygger sammen.

Vi er tilsluttet Evangelisk Luthersk Netværk.

Alle er velkommen til vores gudstjenester og andre aktiviteter og til at tage kontakt til os. Vi glæder os til at se dig!