Frimodig kirke

Frimodig kirke

Efter gudstjenesten i søndags var der kirkefrokost og en kort samling med Ingolf Henoch Pedersen, der havde et oplæg om FRIMODIG KIRKE.
Han opmuntrede os til at være frimodige – til at stå for det, som vi står for (til fx at turde lade Bibelen være grundlag for vores tro) – til at være en menighed i mission – og til at være et åbent og inkluderende fællesskab.

I forhold til det åbne og inkluderende fællesskab mindede Ingolf om, at der kan være megen visdom at hente i Luthers forklaringer til de 10 bud. Fx. står der i forklaringen til det 8. bud: Du må ikke vidne falsk imod din næste. “Det vil sige: Vi skal frygte og elske Gud, så vi ikke lyver om vores medmenneske, svigter ham eller spreder dårlige rygter om ham. I stedet skal vi undskylde ham, tale godt om ham og forstå alt i bedste mening.”

At leve på den måde med hinanden giver frimodighed. Hele det glade budskab blev understreget af, at den dejligste forårssol skinnede ind gennem vinduerne – og gav lys i sjæl og sind!!