5 gode ting at huske på i det nye år

Det nye år er så småt skudt i gang. Vi skriver nu 2018, og den største forandring fra sidste år til nu er måske netop det sidste tal i årstallet. Men mens vi stadig vænner os til det nye år og måske med lidt bekymring og spænding ser frem til, hvad året så vil bringe, er det godt at huske følgende:

1) 2018 er et nådeår! Fordi Jesus kom til jord, sådan som vi netop har fejret det i julen, er der nåde at få. Vi kan være sikre på, at det nye år vil medføre mange fejl og fald fra vores side. Men vi ved også, at Guds nåde er ny hver morgen hele året.

2) Helligånden bor i den, der tror på Jesus. Lige meget hvad det nye år vil bringe, er Gud helt nær ved dig med sin Helligånd. Hans kraft og styrke er med dig og vil give dig nyt liv og håb.

3) Guds løfter gælder stadig. Et nyt år med nye udfordringer, glæder og sorger. Men Guds løfter holder stadig og gælder lige præcist for dig og ind over dit liv – også i 2018. Et af løfterne lyder: Jeg er med jer alle dage, indtil verdens ende.

4) Gud vil bruge dig i dette år. Hver dag og hver uge rummer mange muligheder for at fortælle om håbet i Jesus og for at demonstrere Guds kærlighed til verden. Gud sender dig og vil virke gennem dig så mennesker bliver mødt af kærlige handlinger, generøsitet og håb.

5) Heller ikke i 2018 skal dødsrigets porte få magt over Jesu kirke. Der er modstand, frafald og stort forfald her hos. Men vi tilhører en Herre, der har overvundet alt ondt, og som ud over verden lader sin kirke spire frem og vokse. Han vil selv bevare os. Og i fællesskabet om ordet og sakramenterne og i tjenesten for ham kan vi hjælpe hinanden til at løfte blikket mod de himmelske ting, så vi kan leve hver dag her på jorden med tro og mod og bringe håb til andre.

Godt nytår!