Når nu du er her…

Denne uge er jeg i Juliaca og har installeret mig på mit sædvanlige værelse på 1. sal på Bibelskolen CLET. Åndedrættet er lidt tungere end normalt og ligesådan hovedet. De 3800 meters højde kan mærkes, når man går op og ned af trapperne, men det forhindrer ikke, at der fuld gang i undervisning og samtaler.

En skøn flok
Det er den første uge af dette års fire-ugers bibelskoleforløb. Vi skal lige i gang. I mandags var der vist 10 elever. I dag er vi oppe på 15 og endnu én er kommet til i aften, så det går fremad. Jeg underviser i Salmernes Bog, og eleverne viser stor lydhørhed og lærevillighed. Det er en skøn flok at undervise. Og jeg mærker, at de gerne vil snakke. Pauserne bliver udnyttet til samtaler og masser af spørgsmål. Når nu jeg alligevel er her.
Spontane aftaler
CLET er et centralt sted for kirkerne i Juliaca. Her er både bibelskole, kontor for projektarbejdet PDFF og for Pastor Nacional. Så folk kommer og går. Og jeg møder ofte folk, jeg kender fra kirken. CLET er ikke et sted, hvor man går og gemmer sig.

Det har også betydet, der nu er to kirker, der har henvendt sig i løbet af de første dage: Broder, når du er her… kunne du så ikke komme til vores kirke og undervise? Så nu har jeg aftaler torsdag og fredag aften i to forskellige kirker.

Jeg kommer gerne
Det er godt at mærke, at både eleverne og menighederne er motiverede for bibelundervisning. Og fantastisk, at det kan arrangeres med så kort varsel. Det var vist ikke gået i DK. Og jeg kommer gerne og deler Guds ord med dem. Når nu jeg alligevel er her.
– Roar