Stille adventsaften

Søndag aften var der en stille gudstjeneste med læsninger af tekster fra både det Gamle og det Nye testamente, med gamle og nye salmer – og med tid til eftertænksomhed. Bent Vestergård delte nogle af sine tanker om advent med os og betonede, at vi har brug for det lys, det håb og den tro, som vi for eksempel møder i Esajas 35. Det kapitel, som også salmen “Blomstre som en rosengård” er skrevet over.
Bent citerede blandt andet sit yndlingsvers fra salmen:
“Ryste mer ej noget knæ,
ingens hænder synke,
skyde hvert udgået træ,
glatte sig hver rynke,
rejse dig det faldne mod,
rinde let uroligt blod,
frygt og sorg forsvinde.”
En anden grund til, at aftenens budskab sænkede sig i mit hjerte var, at vi havde hele tre stærke herrestemmer til at synge for – og til at synge en enkelt “korsang”. På melodien “Halleluja” af Leonard Cohen fik vi det centrale julebudskab leveret på smukkeste vis.
Tak til alle for en anderledes gudstjeneste! Og tak til kirketjenerne ved Hedensted kirke for de smukke dekorationer!

– AMH