Tilgivelsens gave og udfordring

Tilgivelsens gave og udfordring

På søndag til familiegudstjeneste er det teksten om den lamme mand, der bliver båret hen til Jesus af sine venner og sænket ned gennem taget. Glæd jer til at se billeder derfra, når hele menigheden er med til at dramatisere teksten.

Umiddelbart handler det om helbredelse af en forfærdelig sygdom, men Jesus vil mere end at helbrede. Han er optaget af vores behov her og nu, men han vil også gerne fortælle os, at der er noget, der er endnu vigtigere. Selv om han møder modstand, så insisterer han på, at det vigtigste i livet er at være tilgivet af Gud og mennesker – og selv kunne tilgive! Endda vigtigere end at kunne gå og løbe!

I bønnen “Fadervor” beder vi: “Og forlad os vor skyld, som også vi forlader vore skyldnere.” I denne bøn ligger både en gave og en udfordring. Kom og høre mere om det på søndag d. 10. oktober kl. 13.30 i Hedensted Kirke.