Smuk sang og hilsen fra Vibeke

LÆS Vibekes hilsen og LYT til Vibekes sang
(BEMÆRK, at linket til sangen først kommer efter Vibekes hilsen, så skynd dig at læse videre).

“Jeg sad ved klaveret i lørdags, eller var det søndags? Ja, dagene kan godt flyde lidt sammen i disse dage. Men for mig er klaveret, noget som jeg bruger når jeg har brug for at koble fra og tømme hovedet. Jeg spiller ofte fra de forskellige lovsangsbøger, og i weekenden stødte jeg på lovsangen; ”Skjul mig Gud”. Jeg syntes teksten er så sigende og kraftfuld.
… Når storme raser over mig, må jeg søge tilflugt, Gud, hos dig!

Hvor er det trygt at vide, at vi midt i den storm vi alle befinder os i lige nu, kan søge hen til Gud. I den danske ordbog står der, at ordet ’tilflugt’ betyder ”at opsøge noget der kan yde sikkerhed, trøst eller beskyttelse mod noget ubehageligt eller farligt.” Hvor synes jeg, at det er rammende lige nu, hvor jeg i den grad har brug for at søge tilflugt ved Gud.

Jeg havde bare lige lyst til at tjekke ind, med en påmindelse om, at hvis du lige nu sidder med et afsavn, er utryg, er ensom eller træt fordi Lock Down nu er på 16. dagen, at du kan og må søge til korset. ”For kun her ved korset har jeg fred. HER er mit sikre skjulested.”

Jeg savner at synge med jer andre og have fællesskab i kirken. Derfor har jeg indspillet sangen som jeg refererer til ovenfor, så kan du sidde hjemme i stuen og synge med og på den måde kan vi alligevel få en følelse af at synge sammen i Hedensted Valgmenighed.

1. Skjul mig, Gud, i din retfærdighed.
    Tag mig i din nåderige hånd.

Omkvæd: Og når storme raser over mig,
Må jeg søge tilflugt, Gud, hos dig.
For kun her ved korset har jeg fred.
Her er mit sikre skjulested.

1. Kun hos dig er liv og evig fred.
    Lær du mig at hvile her hos dig.

Omkvæd: Og når storme raser over mig,
Må jeg søge tilflugt, Gud, hos dig.
For kun her ved korset har jeg fred.
Her er mit sikre skjulested.

Link til Vibekes sang “Skjul mig Gud” (Fællessang 4 (Nr. 146)