Sensommerkonfirmation

I valgmenigheden var der fest, sang og glæde i søndags. Vi fejrede Senait og Robels konfirmation. Senait og Robel havde været på konfirmandlejr i sommerferien og var nu klar til at blive konfirmerede. Mange fra deres familie og fra valgmenigheden havde været i gang med store forberedelser, så der kunne blive en fest. Og der blev fest!
Det blev en stor dag for både de to skønne konfirmander – og for deres familie, venner og hele valgmenigheden. Først var der en både festlig og højtidelig gudstjeneste. Dernæst var der kaffe og kage til alle i missionshuset med tid til både at lege inde og ude – og med god tid til at snakke sammen. Sidst men ikke mindst var der en dansk-afrikansk middag for en “lille særligt inviteret flok” på 70….
Mens middagen blev gjort klar, var der lige tid til lidt afrikansk dans (hvilket jeg desværre ikke fik billeder af). Så det blev en farverig og festlig konfirmation – ikke mindst fordi Elly og Bjarne Nielsen og deres  børn havde taget det store arbejde med at koordinere festen sammen med Senait og Robels mor.

Robels konfirmationsord var: “ Jeg er verdens lys. Den, der følger mig, skal aldrig vandre i mørket, men have livets lys”. Og Senait ord var: “Kom til mig, alle I, som slider jer trætte og bærer tunge byrder, og jeg vil give jer hvile.”
Store løfter til konfirmanderne – og til alle vi andre – ord, der gælder både på farverige festdage og mere almindelige hverdage!!