Roar og Merete rejser til Peru 1.10.2020

Søndag d. 7/6 var der igen gudstjeneste i Hedensted Valgmenighed. Det var Brian Christensen, der havde gudstjenesten. Alle ledige pladser var besat – og alt var ved at være normalt efter Corona-nedlukning.
Lige indtil det var tid til meddelelser. For en af meddelelserne kom fra Roar Steffensen, der fortalte, at han havde sagt sin stilling op pr. 1. oktober. Roar har været præst i valgmenigheden i 8 år, men rejser nu til Peru sammen med Merete for at være præst/underviser/missionær.
Formanden Martin Hjort meddelte derefter, at ledelsen inviterer til et medlemsmøde tirsdag d. 16/6, så processen frem imod valg af en ny præst kan tage sin begyndelse. Menigheden går således en spændende tid i møde, og pludselig blev en af dagens salmer endnu mere indholdsrig (se billede nedenfor), for Roar og Merete har ladet sig lede – og det samme må ledelse og menighed gøre.
Roar varetager alle sine gudstjenester og øvrige opgaver indtil 1.10 – og der kommer naturligvis senere en plan for, hvornår og hvordan der skal siges farvel og tak til familien Steffensen. Alle opfordres til at bede for Roar og Merete – og for Hedensted Valgmenighed i den kommende tid. Der er mange ting, der skal falde på plads for alle parter!