Reformations-gospel-gudstjeneste

Søndag d. 22. oktober kl. 19.00 indbyder Hedensted Valgmenighed til fejring af 500-året for Reformationen. Det sker med en gospel-gudstjeneste med koret Cornerstone fra Odense. Korets leder, Anders Grinderslev, har sammen med valgmenighedspræst Roar Steffensen, skrevet en række nye sange, som indeholder nogle af de reformatoriske temaer. Koret synger disse sange, som bliver bundet sammen af forklaringer og refleksioner over det lutherske budskab til os i dag.

Alle er velkommen!

De medvirkende skriver følgende om arrangementet:
I år fejrer vi 500-året for reformationens begyndelse. Martin Luther havde kæmpet med anfægtelser og uro, for han kunne ikke finde den nådige Gud. Men det fandt han i evangeliet.

Han opdagede, at mennesket ikke skal komme til Gud gennem gerninger, fromhed og anstrengelser, men at Gud kommer til mennesket gennem Kristus og nådemidlerne og frelser det alene af nåde. I dette evangelium fandt han friheden.

Det er værd at fejre denne genopdagelse af evangeliet, som reformationen er udtryk for. Men det er vigtigt, at reformationen ikke bliver en museumsbegivenhed, og at reformationsfejringen ikke bare bliver bagudskuende. For Luthers anliggende og budskab er lige så vigtigt og relevant i dag, hvor mange mennesker stadig længes efter frihed.

Derfor har vi skrevet nye sange, som i nutidig musik formidler reformationens budskab til mennesker i dag. Vi har også i dag brug for at opdage og genfinde friheden i evangeliet og i Guds nåde.

Vi håber at kunne formidle ny glæde over de gamle sandheder og reformationens budskab gennem vores sange og musik.

– Roar Steffensen, Anders Grinderslev og Cornerstone.