Når afskeden er fyldt med tak

Vi har de to sidste dage haft to begravelser i Hedensted Valgmenighed. Vi har sagt farvel til Jens Solgaard Nielsen og til Ebba Michaelsen. Det har været to meget forskellige begravelser, men de har også haft meget til fælles. De har været fyldt af taknemmelighed. Dels havde både Jens og Ebba selv været taknemmelige mennesker, og dels var de efterladte børn og børnebørn dybt taknemmelige over det, de havde modtaget gennem deres kære forældre/bedsteforældre.
Kirken har været fyldt af familie og venner til begge begravelser, og der har været smuk og stærk fællessang, stærk bekendelse af tro på og håb til Gud – og en understregning af familien og fællesskabets betydning.
Så faktisk har de to begravelser været meget livsbekræftende, selv om det kan lyde paradoksalt.