Tryk på "Enter" for at gå til indhold

Mission

3

I efteråret hørte jeg noget i en tale i missionshuset som jeg ikke har kunne glemme,

det gjorde rigtig stor indtryk på mig,det blev talt om at det så sjælden kommer nye

med i vore kirker,at det er sjælden er nogen som omvender sig,og det der rystede mig

mest,vi græder heller ikke over det,det er jo forfærdelig at mennesker går fortabt uden

at vi advare dem.

Som Roaer sagde i sine prædikener der omhandlede tegn på liv i kirken ,så er en af tegnene

på liv at vi driver missoen.

Har vi glemt hvad Jesus siger i missonsbefallingen,gå ud i hele verden og forkynd evangeliet,

og tegne som skal følge dem som troer ,de skal lægge hænderne på de syge,så de bliver helbredt.

Jeg har set en video over en der var begyndt at praktiser det Jesu befalet,med at lægge

hænderne på de syg og forkynde evangliet, på et år så han mange helbredelse,men det største

af alt han så 12 der blev omvendt på 1år, hvorimod de 35 år han blev inden for missionshusets

væge så han aldrig nogen der blev omvendt.

Jeg troer det er en frustration hos mange af os at vi har så svært at vidne om Jesus,

jeg må erkende at jeg føler mig frygtsom ,når jeg skal vidne om Jesus,næsten på samme måde  som jeg troer disciplene følte før pinsedag ,men spørgsmålet er om det er den samme

medicin vi mangler som disciplene  manglede ,at blive fyldt med Helligånden.

Men en sted som vi altid må starte hvis vi ønsker at mennesker skal vende sig til Gud,

det er bøn om vægelse,så det vil jeg gerne opfordre til at vi beder for vores by og vores

kirke.

KH John

  1. Roar Steffensen Roar Steffensen

    Tak for dit indlæg, John. Du peger på noget meget rigtigt og vigtigt her. Vi har brug for vækkelse, ikke mindst blandt os selv. Brug for at vi bliver vakt, så vi ser, hvor stort evangeliet er, ser hvor stort det, at vi er frelst af Guds nåde. Så vi bøjer os for ham, følger ham og ikke lader ligegyldighed og frygt fylde os, men så vi også bringer evangeliet videre, peger på Jesus over for naboer og venner og kolleger, osv. Vækkelse, så vi selv tør tro på, at Gud er så stor som Bibelen lærer os det. Så stor, at han også kan helbrede og frelse i dag. Lad os bede om det. Og lad os tale åbent om dette og være åbne om, at vi har brug for hinandens forbøn og for Helligåndens virke i os for at det må ske.
    – Roar

  2. Bjarne Nielsen Bjarne Nielsen

    Jeg bakker også helt op om dine tanker John. Som det fremgår af det nyligt udsendte nyhedsbrev, så arbejder vi på at starte alpha-kursus. Her må vi forsøge at smide vores frygt for at vidne og invitere væk. Jeg håber virkelig vi er mange som vil give en invitation til dem vi færdes iblandt til daglig. Lad os bede for hinanden og få også andre til at bede for, at dem vi inviterer siger ja. til at være med. Brug evt. [email protected].

    • Tak for svarene, det er rigtig fint men Alpha-kursus,
      men en ting som giver rigtig meget mening er præcis
      at bruge den opskrift som Jesus selv giver, nemlig
      gå ud og forkynde evangeliet og helbred de syge, jeg troer det er meget velsignelse ved at tage Jesu ord
      Helt bogstavelig.
      Jeg har fået kontakt med nogle kristne fra Vejle der
      går på gaden en til to dage om ugen,de praktiser det
      som Jesus siger med at helbrede de syg og forkynde evangeliet, jeg fik lov til at komme med en af dem på
      gaden en aften, det er en rigtig store oplevelse at se
      at Jesus stadig helbrede når vi stiller os til rådighed for ham,jeg kan kun opfordre alle til at prøve det.
      Vi så flere der blev helbredet og en enkelt var oveni købet så glad for at blive bedt for at vi fik en knus af hende.Det var meget grænseoverskridende at bede for folk
      midt på gågaden,men det var fantastisk at se mennesker
      blive hjulpet på den ene eller anden måde.
      Vejle folkene tilbyder at alle der har lyst må prøve at
      komme med på gaden for at blive sat i gang,for man er ikke med som tilskuer med for at lære i praktisk at kontakte
      folk på gaden for at tilbyde bøn og samtale.
      De vil også gerne komme til Hedensted for at holde en intro aften,så vi skal tage mod deres tilbud.
      Se evt hvordan det forgår på http://WWW.lyttiljesus.dk
      John

Kommentarer er lukket, men <a href="https://hedensted-valgmenighed.dk/missoen/trackback/" title="Trackback URL for dette indlæg">trackbacks</a> og pingbacks er åbne.