Jeg blev så glad…

I dag var en skøn adventssøndag. Jeg blev SÅ glad af at være til gudstjeneste. Det var der nok mange grunde til, men lad mig nævne et par stykker her.
For det første sang vi både gamle kendte salmer og en helt ny salme. Vi sang fx en ny adventssalme af Frederik Bergren Smidts. En kendt melodi – men nye ord!  Jeg blev særlig glad for denne formulering:
”Du lader håbet svømme
i tidens lilla lys,
hvor mine adventsdrømme
forløses og fornys.”
For det andet blev jeg berørt af prædikenen. Sidste søndag var temaet: Kongen kommer. Og i dag var temaet: Kongen kommer igen. Det har jeg hørt mange prædikener om, men i dag blev det vedkommende for mig. Måske netop fordi det blev kædet sammen med temaet fra sidste søndag.
For det tredje var der et medlem, der spontant trådte til og arrangerede børnekirke, fordi der var kommet et afbud til opgaven! Skønt at opleve et sådant initiativ.
For det fjerde sad jeg med udsigt til både et par skønne ældre damer og et par skønne før-skole-piger. Pigerne legede, snakkede og ”dansede” sig stille gennem gudstjenesten. Det var lige til at blive glad af at se på.
For det femte var kirken igen smukt pyntet med både røde og lilla farver.

Tak og ære være Gud (den sang vi ikke, men det var de følelse, jeg sad tilbage med efter gudstjenesten!)

-AMH