Indsamling til et hus til en familie i Honduras

Hej venner.
Jeg har boet i Honduras siden Januar, hvor jeg arbejder frivilligt for gadepræsten Alvin. Jeg møder mange mennesker der har brug for hjælp, og nu spørger jeg dig om du vil hjælpe denne familie, som har brug for et nyt hus.
For en måneds tid siden fortalte en kvinde fra min kirke her i Honduras om at hun havde besøgt en familie som bor tæt på en af vores kirker. Familien bor i et fattigt område i Tegucigalpa på en af de mange bjergskråninger. Da hun havde set deres hus, og set hvordan familien bor, følte hun at hun måtte gøre noget, og besluttede sig for at samle penge ind i kirken, og blandt venner, for at forbedre huset. Huset er bygget at gammelt træ, blækplader, og er meget utæt, og gulvet er den bare jord. Hendes plan var at få støbt et beton gulv, og udskifte den værste væg med nye bræder. Hun spurgte om jeg vil udføre arbejdet, hvis det lykkedes at samle pengene ind, så jeg tog med op for at se huset og udrejne prisen på materialerne. Efter at have set huset, syntes jeg at det vil være lidt ærgeligt, at bruge penge på at reparere det, fordi det simpelthen er så dårligt. Og som en klog mand engang sagde: “ingen sætter en lap af ukrympet stof på en gammel kappe; for så river den nye lap det gamle i stykker, og hullet bliver værre.” Så jeg foreslog at hvis hun vil fortsætte med at samle penge ind her i Honduras, så vil jeg prøve at samle penge ind i Danmark, og så håber vi at der bliver råd til at bygge et nyt hus til familien.
Jeg har tegnet og rejnet, og er kommet frem til en pris på 30.000 lempiras (9000 kr.) for en hus på 6,6 X 4,10 meter (27 m3) bygget op af trykimpræneret træ, med brædebeklædning, betongulv og ståltag. Der vil være frivillige til at hjælpe mig med at bygge, så alle pengene vil gå til materialer og lidt til materialetransport.
Familien består af mor og far og 5 børn.
Jeg beder dig om at overveje om du vil støtte, og dermed hjælpe denne familie.
Jeg vil løbende opdatere hvor mange penge der er kommet ind. Hvis det skulle ske at der kommer flere penge ind end de 9000 kr. vil huset blive opgraderet, med f.eks. en skillevæg eller lignende. og hvis der kommer mere ind end der kan bruges på huset, vil det gå til Alvin, som altid har en lang liste med mennesker som har brug for hjælp.

Hvis du ønsker at støtte arbejdet, kan du kontakte valgmenighedens kasserer eller præsten.

Venlig hilsen Michael Nielsen
pic1