Tryk på "Enter" for at gå til indhold

Hverdagsmission – med video

0

På vores menighedsdag søndag d. 8. september talte vi om at være hverdagskristne. Både prædikenen (hør den her) og Anette Klausholm Bækgaards oplæg havde fokus på, hvordan vi som kristne er sendt til den verden og den hverdag, vi hver især lever i. Vi er sendt hele ugen, både når vi i kirke, når vi er hjemme, når vi er på arbejde, og når vi laver alle mulige andre ting. I vores helt almindelige hverdagsliv er vi alle missionærer – sendt ud med evangeliet af Jesus.

Det kan nogle gange blive så besværligt og komme til at lyde som en uoverkommelig og tung opgave. Men vi må huske, at Jesus siger: I er mine vidner. I er verdens lys. Det er ikke noget, vi skal præstere noget for at blive. Det er ikke noget, vi bliver gennem en masse aktiviteter og særlige kurser. Vi er det allerede, fordi Guds Helligånd bor i os, og fordi Jesus går med os alle dage indtil verdens ende.

Derfor må vi se på alle de møder, vi har med mennesker – derhjemme, på gaden, på arbejdet, i klubben, osv. – som steder, hvor vi tjener og bærer Jesus med. Vi får ikke altid mulighed for at give et tydeligt vidnesbyrd, men de muligheder opstår dog alligevel ofte, når vi er åbne om vores tro. Og gennem alle de helt almindelige dagligdags ting, vi gør og er, kan vi vidne om Guds kærlighed. Ved at være gode kolleger og udfører et godt arbejde og undlade at være med på mobning osv. Ved at hjælpe naboen og spørge til en ven, der har det skidt. Ved trofast at ud udføre de ting, der bliver lagt hen til hende og leve det liv, Gud har sat hende midt i med tro og tillid til Ham.

Når vi ser på mission og hverdagsvidnesbyrd på denne måde, så bliver det ikke længere til en uoverkommelig byrde, men til et liv vi lever – sammen med Jesus.

På menighedsdagen så vi en rigtig god video på ca. 5 min, der meget godt illustrerer dette. Se den her: Video om Anne.

Kommentarer er lukket.