Hjælp – kisten er tom

Efter at have været i Danmark i 5 uger, har jeg nu været tilbage i Honduras i en uges tid, og er så småt ved at falde på plads igen. Der er mange projekter, som jeg er blevet spurgt om jeg vil gå igang med, men har indtil nu ladet det vente, for at få tid til at gense venner, og forsøge at indhente de 5 uger hvor jeg har været fraværende.

Som mange ved – og som måske endu flere ikke ved, så har jeg indtil dags dato i mit virke i Honduras levet for min egen opsparing. Jeg har selvfølgelig vidst at denne opsparing en dag vil være væk. Jeg har været bevidst om at den dag, må jeg lægge alt i Guds hånd, og sige til venner og bekendte, til mine kristne brødre og søstre, at hvis mit virke i Honduras skal fortsætte, så kræver det at I tager del i dette virke, med økonomisk støtte.

På mange måder, har jeg glædet mig til den dag. Dagen hvor jeg ikke kan sætte min lid til min egen rigdom. Dagen hvor jeg ikke kan se mig fremtidssikret et år eller måske flere år frem. Dagen hvor jeg må sige til Gud “du har sendt mig, min fremtid ligger i din hånd.” Dagen hvor jeg bliver afhængelig af mine kristne brødre og søstre.

Som nogen måske har regnet ud, så er “den dag” kommet, og jeg spørger dig derfor med frimodighed, om du vil støtte, og dermed tage del i arbejdet i Honduras.

Her ser du information om hvordan du kan støtte.

Hvis du har fået hjerte for Honduras og gerne vil være med til at støtte Michael i den tjeneste, han står i blandt de fattige i Tegucigalpa sammen med Alvin og alle de andre i Manos Extendidos, så er der mulighed for at gøre det gennem Hedensted Valgmenighed, der er hans sende-menighed i Danmark.

Michael har indtil 2015 selv betalt alle udgifter til ophold og rejser. For at han kan fortsætte arbejdet, er der nu brug for, at andre vil støtte ham økonomisk. Hedensted valgmenighed har oprettet en konto specielt til det formål. Man kan støtte med enkeltbeløb, men det vil give Michael stor tryghed, hvis mange vil love et fast beløb, så han kan få tryghed for, at der er opbakning i længere tid fremover.

Michael har lagt nedenstående budget:

Årligt: Forsikring                                     4.440 kr

Flybilletter (til Danmark)                     10.000 kr

Kontingent missionærfællesskab          420 kr

Månedligt:  (L = Lempires)

Husleje                                   3.000 L      (930 kr)

Mad                                         4.000 L   (1.240 kr)

Motorcykel (Benzin m.m.)   3.000 L      (930 kr)

Internet + tlf                               700 L      (217 kr)

Lommepenge (Fornøjelser, udflugter,

personlige ting m.m.             2.500 L      (775 kr)

Midler til at hjælpe andre      5.000 L    (1550 kr)

ialt pr. måned                        18.200 L   (5.642 kr)

Sammenlagt giver årlige og månedlige udgifter 82.564 kr eller knap 7000 kr/mnd

Større og mindre beløb er meget velkomne.

Hvis du vil give et fast beløb fremover, må du gerne maile det til

[email protected]  Hvortil også andre spørgsmål kan sendes til.

Der gives skattefradrag hvis der oplyses cpr.nr. Kontonr. er 1681  3226844111

Tak for gaver og forbøn