Guds hus – og menneskers huse

I dag handlede teksten til familiegudstjenesten om, at kirken er Guds hus. Vi undersøgte, hvor i kirken man kan se, at kirken er Guds hus. Og vi hørte om Jesus, der smed folk ud af templet, fordi de brugte templet til alt muligt andet, end det, der var meningen. Jeg demonstrerede, hvordan Jesus råbte til dem, der handlede og larmede inde i templet – og det var lige før nogle af de små børn blev bange, da jeg råbte… Efter fortællingen for børn, var der en prædiken for de voksne, som desværre ikke blev optaget i dag. Men skriv til [email protected], hvis du gerne vil læse prædikenen.
Efter gudstjenesten var flokken mellem 0 og 40 år (cirka) inviteret til kaffe på Rådyrvej. Vi havde håbet på havevejr, så vi kunne være ude i haven.  Det var ikke rigtigt havevejr, men pyt med det. Så hyggede vi indendøre – og der blev plads til alle. Der blev snakket på kryds og tværs af kaffe, legetøj og fodtøj.
Tak til alle der kom og gjorde det til en hyggelig eftermiddag. Både i kirke og hjem!
– Anna-Marie