Festlig indsættelse trods Corona-restriktioner

Søndag d. 25/10 var der officiel indsættelse af Hans Jørgen Hansen som præst i valgmenigheden. Der var gudstjeneste – og umiddelbart derefter en lille samling med hilsener til og fra både præst og menighed. Formanden, Martin Hjort Jensen, talte en del om den kaffe og de kager, som vi på grund af Corona måtte undvære, men ellers var eftermiddagen både festlig og højtidelig.
Til de af jer, der ikke kunne være med – men gerne vil følge med – kommer her et lille  udvalg af dagens hilsener.

• “Det er utroligt, at du vil være præst her, for du kender jo hele menigheden.” (Martin Hjort Jensen – sagt med et glimt i øjet)
  • “Præsten skal prædike, både når han er i underskud og når han er i overskud, og derfor er det godt, at han ikke skal øse af sine egne men af Guds kilder.” (Hanne Birgitte Beyer Kristiansen)
  • “Du skal sige det til os, som vi ikke kan sige os selv.” (Bent Vestergaard)
  • “Præsten kan ofte føle, at han bliver bedømt – men det skal han forsøge at glemme – og derimod arbejde på at være tro.” (Erik Holmgaard)
  • “Tak fordi jeg måtte være med i dag. I er en dejlig gæstfri menighed – og hvor har jeg nydt jeres sang. I har lige sagt farvel til en dygtig præst. Og nu får I en ny dygtig præst. Tillykke med det! (Anette Klausholm)

Hør også dagens prædiken, der handlede om de to sønner, der fik samme opgave. En sagde ja og udførte ikke opgaven. En anden sagde nej og udførte alligevel opgaven. Lyt til prædikenen og blive klogere på, hvad Jesus vil sige os med den fortælling?

AMH