“Jeg har savnet jer”, sagde præsten

Efter en pause i juli måned var der igen gudstjeneste i dag i Hedensted Valgmenighed. Præsten samlede børnene og fortalte dem, at han havde savnet dem i ferien. Han spurgte, hvor de havde været og brugte det til at understrege, at uanset,  hvor de havde været – Nordjylland, Frankrig eller Frederica – så havde Jesus været hos dem.

Også til de voksne var der tankevækkende ord. Blandt andet står det tilbage, at Gud byder os op til dans – han ønsker, at vi skal gå ind i dansen. At vi skal leve helhjertet – og ikke forfalde til bare at bruge tid og energi på sofa, stadion og sommerhus. Der er langt vigtigere ting at lade sig fylde af…

Ud over tankevækkende ord og lovsang gik jeg personligt fra gudstjenesten med en glæde over at være en del af en menighed, hvor vi – alle menneskelige forskelle til trods – gang på gang mødes for i fællesskab at lade os fylde af det vigtigste i livet: Guds ord, Guds nåde og Guds ånd.

Hilsener fra Anna-Marie Hansen