Når samarbejde rykker…

2014-09-09 18.18.21

D. 9. september var der et møde på Kløvervej mellem fire kommunalt ansatte (fra integrationsafdelingen) og en flok frivillige fra Hedensted Valgmenighed. Der var en åben og fri drøftelse af, hvordan vi bedst arbejder sammen om integration af nye danskere her i Hedensted kommune.
Allerede nu har vi et godt samarbejde med kommunen om bl.a. følgende:

• Der er et handyteam bestående af 4-5 “handymen”, som hjælper med klargøring af nye boliger + alt forefaldende arbejde.
  • Der bliver lavet babypakker til kommende mødre med brug for hjælp til samling af udstyr.
  • Der er et samarbejde om “Stimulancen”, som er kommunens tilbud til børn og unge i nydanske familier. FX er Stimulancen af og til på bondegårds-besøg, og mange har bidraget med kager og andet godt til Stimulancens arrangementer.

I løbet af aftenen kom der flere gode ideer på bordet, som fx indsamling af legetøj og sportsudstyr, som fx fodboldstøvler. I løbet af fem minutter var præste-familien klar med de første donationer af fodboldstøvler, hvilket udløste latter og begejstring hos alle fremmødte.
2014-09-09 19.29.40

Der var flere ideer på bordet og fremtiden må vise, hvilke af disse der bliver realiseret. Det stærke var dog at fornemme glæden over samarbejdet mellem de kommunalt ansatte og de frivillige.

Valgmenigheden spurgte fx. efter et lokale til de indsamlede effekter – og allerede nu (to uger efter) har kommunen tilbudt os gode og store lokaler. Skønt med godt samarbejde!

Måtte det komme mange til gode!

2014 depotrum

1. Flot og vigtigt arbejde – Red Barnet Hedensted bakker gerne op om jeres indsats 🙂

Kommentarer er lukket, men <a href="https://hedensted-valgmenighed.dk/naar-samarbejde-rykker/trackback/" title="Trackback URL for dette indlæg">trackbacks</a> og pingbacks er åbne.