I går kom jeg i julestemning

Det skete ikke i går aftes, da vi gik en tur gennem Horsens og nød den smukke juleudsmykning – selv om det var vældig stemningsfyldt.

horsenskirkemedtraer

Det skete heller ikke, da vi søndag eftermiddag besøgte Farmor og spiste hendes gode brune kager ved et julepyntet bord og Sissel Kirkjebø på cd-afspilleren. Selv om det var både hyggeligt og stemningsfuldt.

Nej det skete, da vi søndag formiddag var til gudstjeneste i Hedensted Valgmenighed og Roar Steffensen satte ord på, hvordan Guds ord er anderledes end menneskers ord. Hvordan Guds løfter er anderledes end menneskers løfter.

Så når Gud lover, at han vil trøste sit folk, så sker det.
Når Gud lover, at han vil vise barmhjertighed, så viser han barmhjertighed.
Og når Gud siger, at han vil lade lyset skinne for dem, der sidder i mørke, så vil lyset skinne.

I løbet af den gudstjeneste sad jeg og kom i jule-stemning. En stemning, der stikker dybere end den, jeg selv kan kalde frem ved hjælp af pynt, bagværk og musik. En stemning, der holder i triste eller stressede tider. Ja, i det dybeste mørke.

“Tak og ære være Gud….”

julepynt
SÅ NU GLÆDER JEG MIG TIL JUL og vil nyde pynten, duften, sangene, kagerne og det hele.

VI SES JULEFORMIDDAG kl. 10.15, hvor der bliver nye ting at lytte til!

der lyttes