Tryk på "Enter" for at gå til indhold

Hilsen fra Louise i Thailand

0

Louise Vestergaard har sendt nedenstående hilsen fra Thailand til Hedensted Valgmenighed:

Til Hedensted Valgmenighed

Jeg har fået den fantastiske mulighed at rive nogle måneder ud af min kalender og er taget til Chiang Mai i Nordthailand med to veninder. Her arbejder vi frivilligt på Agape Home – et kristent børnehjem for børn der lever med HIV/AIDS. Kærlighed er det mest beskrivende ord for atmosfæren på Agape – og det er da intet tilfælde, idet Agape er det græske ord for ”unconditional love” – ubetinget kærlighed. Guds kærlighed ses i alle de ansattes arbejde på Agape Home og bliver givet videre til børnene. Ligeledes har vi, som volontører, stillet os til rådighed for Gud, så han kan arbejde igennem os, og det er en stor oplevelse. Vi oplever, at vi konstant bliver nødt til at vende os til Gud efter styrke og bønhørelse, for samtlige børn har en fortid, og den fortid kan være hjerteskærende at høre om og efterlader os med modløshed. Der er intet at gøre, når man hører om den skønneste 1-årige dreng efterladt i en tom bygning, end at vende sig mod Gud: for hos Gud er der håb. Generelt oplever jeg her i Thailand, både i arbejdet på Agape og her hvor vi bor, at jeg bliver afhængig af at vende mig til Gud i mødet med en verden, som jeg ikke kendte til. Afhængig af hans styrke og magt samt det håb, vi får givet i troen.

Netop det håb hører vi om hver søndag, hvor vi med alle børnene fra Agape kommer i en thailandsk-engelsk kirke i centrum af Chiang Mai, Abundant Grace Church. Selve gudstjenesten er stærkt centreret omkring prædikenen, der med oversættelse sniger sig op over en time. Der er netop i kirken et forløb i gang: Evangeliet i fuld HD – her dykker præsten virkelig ned i evangeliets betydning og konsekvenser for os, og hver eneste søndag, står jeg tilbage med et overskyggende ord: retfærdighed. Vi kan, i troen på at Jesus har taget hver en synd på korset og opstået igen, tro på vores komplette retfærdighed overfor Gud. Paulus siger det meget konkret i Rom 10,4: ”For Kristus er enden på loven til retfærdighed for enhver som tror”.

Allerede efter en måned her i Thailand mærker jeg en forskel i min relation til Gud: jeg har mødt fremmed frygt, sorg og modløshed og i det møde, mærker jeg, at den eneste vej for mig er at vende mig mod Gud og mærker friheden og lettelsen ved at lægge alt over i hans stærke hænder. Vi takker Gud for denne mulighed og for, at vi dagligt ser glimt af hans store, ubetingede kærlighed.
I ønskes alt det bedste i Hedensted og i valgmenigheden.

Kommentarer er lukket.