Giv pigerne en fremtid!

Hedensted Valgmenighed samler penge ind og formidler bidrag til Michael Nielsen, som bor og arbejder i Honduras. Indtil nu har det mest været til Michaels leveomkostninger og til byggeriprojekter. Men nu beder Michael om studiehjælp til tre piger.

Her i Danmark har vi helt unikke muligheder for at gå i skole og tage uddannelse, da staten betaler, så det for den enkelte er gratis. Med SU får unge endda penge for at studere og dygtiggøre sig. Sådan er det langt fra i resten af verden.

Mange steder kan skolegang og uddannelse kun lade sig gøre, hvis forældre og familie har penge til at betale skolepenge. Sådan er det også i Honduras. Det er ikke dyrt, og de fleste har mulighed for at uddanne sig.

Men for Abby (18), Gaby (20) og Celeste (19) har uddannelse altid været en kamp, da de er vokset op uden støtte fra familien, hvilket har betydet, at de altid har måttet  kæmpe for at skabe muligheder for sig selv.

Derfor har Michael besluttet at gå ind og dække studieomkostningerne for disse tre piger i håb om og tillid til, at kristne brødre og søstre i Danmark vil hjælpe med.

Omkostningerne er på omkring 1.000 kr. om måneden pr. person.

Michael ønsker på længere sigt at lave et mere decideret sponsor-program, så det bliver muligt at søtte på mere permanent basis. Mere om dette senere.

Gaver, som bliver givet til de tre pigers uddannelse, skal i første omgang dække udgifterne til skolegang fra februar til juni.

Hvis du ønsker at støtte arbejdet, kan du kontakte valgmenighedens kasserer eller præsten.

Tusind tak for jeres gavmilde støtte og ikke mindst for forbøn for disse tre piger.